... on ollut aika kiireinen. Tai ehkä se on väärä sana. Ei mulla hirmu kiirettä ole ollut mutta ei ole oltu omassa kotona elikkä omat kotiasiat välillä vähän jääneet vähemmälle. Joku kirjoitteli täällä blogissaan menojen kirjaamisesta. Mie olen sitä harrastanut jo vuosia satunnaisesti - aina yleensä muutaman kuukauden kerrallaan. Sitten jotenkin kyllästyn ja lopetan kunnes taas jossain vaiheessa innostun - yleensä vuoden alkupuolella. Nyt olen pitänyt kirjaa menoista helmikuusta lähtien ehkä syyskuuhun - nyt vaan ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa niitä menoja koneelle laittaa - ja sitten kun niitä kerääntyy, niin... 

Olen myös tullut siihen tulokseen, että turhaan mie niitä menoja kirjailen - yleensä mitä tulee, se myös menee. Jos joskus harvoin saa jotain eri tilille säästöön niin seuraavassa kuussa yleensä tulee jotain yllättävää rahanmenoa - no onhan se tietty hyvä, että on mistä sitä ottaa... Nyt tämän syksyn yllätyksiä on mm. ollut lapsen silmälasit - ja vaatteet tuntuvat jäävän tytöillä jatkuvasti pieniksi nykyään.

Toisaalta olen sitä mieltä, että raha on käyttöä varten - ja jotenkin olen kuitenkin aina selvinnyt. Viimeisen parin vuoden aikana on töitä ollut  lähes koko ajan eli pahempia katkoksia ei ole ollut. On ollut katto pään päällä ja ruokaa kaapissa ja vaatteitakin on saanut ostettua  sen mitä tarvitsee... eipä sitä oikeastaan ihmeempiä ihminen tartteekaan... joskus jotain pientä luksusta välillä.