Ajattelin koittaa jos pankkini antaisi mulle ns. "joustavan" lainan, jota voin nostaa tarvittaessani. Eli se olisi eräänlainen vararahasto... siis kyse on eräänlaisesta testistä eli saanko lainaa tarvittaessa. Sitähän ei koskaan tiedä koska sellainen yllättävä tarve ilmenee (en puhu nyt mistään isoista summista - en enää edes haaveilekaan esim. asunnonostosta)

Exän pitäisi maksaa rästissä olevat maksut käsittääkseni huomenna (mut entä jos ei sitä teekään - ja taas mun pitää maksaa nk viime kesänä. Silloin en joutunut kyllä koko summaa - siis annoin exälle et sai sen rästin maksettua - katsoin itselleni viisaammaksi tehdä niin eli maksaa jo tässä vaiheessa kuin vasta sitten kun olisi viimeinen pakko... viime kesänä mulla sattui olemaan vähän "ylimääräistä", nyt ei ole). Toivon tosiaan että saa maksettua. Alkaa pikkasen välillä olemaan hermot pinnalla - välillä mietittyttää et ottaisko sen verran lainaa, että saisi sen summan pois ja sitten itse maksaisi - nimittäin joskus rassaa aika paljon se pelko, että jos hän ei pystykään sitä maksamaan - ja siinä on vielä se pointti ettei hän ole niissä asioissa rehellinen - nytkin on koko kevään väittänyt et asia on hoidossa kun olen kysynyt - et on laittanut tai on laittamassa rahaa sinne. Sitä mä hänelle olen aina tolkuttanut että pitää ottaa yhteyttä sinne pankkiin heti eikä vasta sitten kun on vihonviimeisessä pulassa asian takia...

Ja sitten mietittyttää tuo auto. Se pitää katsastaa viimeistään kesäkuun alussa - eli se on melkein eka homma jonka joutuu tekemään kun jään lomalle reilun kahden viikon päästä. Olen vähän haaveillut uudesta autosta - siis uudesta vanhasta autosta enkä viitsisi itseäni sitoa osamaksueriin. Kyse ei ole mistään hirmu kalliista autosta. Ei nykyinenkään maksanut kahta tonnia. Olen sillä nyt ajellut kaksi vuotta.

Mutta aina mä olen näistä asioista selvinnyt  - tavalla tai toisella. Ihmisten asioitahan nämä...