olla yksikseen kotona arki-iltana. Tytöt lähtivät serkkunsa kanssa KooKoon peliä katsomaan. Eka kerta heille.

Minä olen täällä kotosalla tehnyt asumistukihakemusta ja hammaslääkärikorvaushakemusta. Kamukin soitteli tossa välillä. Tehnyt pari helmitilausta - Esteriinasta ja Helmiq:sta. Tällä viikolla onkin tullut tuhlattua tuohon nimenomaiseen harrastukseen - jota en varsinaisesti ole vielä aloittanutkaan - muutaman pienen kokeilun tehnyt. Mutta alkusijoitus on kuitenkin tehtävä - tarvikkeisiin: lankoihin, vaijereihin, välihelmiin, -renkaisiin ym ym - ja tietenkin helmiin.

Töissä on töitä riittänyt. Ei kerkeä edes päivälehtien nettisivustoja vilkaisemaankaan. Olen jatkanut painotuotteeni parissa. Työparini on ollut kipeänä koko alkuviikon ja ilmeisesti loppuviikon joten kaikki tarkistus on jäänyt minulle. Sitten olen aloittanut hinnastojen opettelua. Lisää töitä pukkaa... yks työkaveri sanoikin viikkopalaverissa et miten palkka. Töitä on tullut koko ajan kesän jälkeen lisää, mut palkassa se ei näy - ei oikein motivoi ketään. Siinä hän puhui asiaa. Ilmeisesti asiasta keskustellaan, ehkä ensi kuussa tai myöhemmin. Saas nähdä miten käy.

Niin eipä palkka päätä huimaa - pakko ollut hakea asumistukea kun ei yhden ihmisen palkalla pärjää - on kuitenkin kolmen hengen menot maksettavana. Vaikka saakin lapsilisät - no joo senhän saa kaikki  muutkin elikkä sitä ei lasketa. Elatustukea saan sossun minimin - ei sillä paljoa hurrata. Mutta olen kuitenkin saanut lapseni ruokittua ja vaatetettua enkä koe itseäni köyhäksi. Mutta valintoja on tehtävä eli me ei matkustella lomilla... kuin korkeintaan pieni risteily tms. No hemmottelen itseäni välillä uudella kirjalla tai vaikkapa helmitarvikkeilla. Tytöille ostan jotain pientä kans välillä ja käydään ulkona syömässä (yleensä kebabtyyppisissä paikoissa joissa saa kaikkea mahdollista).