Viikonloppu meni hyvin. Lappeenrannassa tuli käytyä ja kiva oli käydä. Sunnuntaina sitten oman tädin nimi-/syntymäpäiville. Siellähän se ilta kului.

Eipä ole likat mitään erikoista tällä lomalla tehneet. Siskontytöt olivat eilen käyneet kyläilemässä. Eli jotain toimintaa siis. Tänään luultavasti menevät kirjastossa käymään. Jossei sitten laiskota ja odottavat mun kotiin tuloa.

Yks asia on pikkasen harmittanut viime päivinä. Miten naapurille sanoa "nätisti" asiasta. Nimittäin minähän asun alakerroksessa ja meillä on pieni piha ja sitten yläpuolella on kaksi parveketta. Eli meiän reviiri on siis isompi kuin normaali parveke. Nyt olen huomannut, että (uusi) naapuri polttaa tupakkaa silleen et tiputtaa ilmeisesti tuhkat parvekkeelta yli laidan -  ja ne tuhkat tippuu sitten meiän terassille, pöydälle ja tuolille. Mun mielestä asia on kyl sellainen että normaalin ihmisen pitäisi se tajuta ilmankin...

On sieltä parvekkeelta tullut muutakin näiden vuosien aikana. Esim. oikein kunnolla joskus pesty parveketta ja saippuavedet meille. Kerran yläkerrran teini piti juhliaan ja vieraansa oksensi yöllä parvekkeelta. Sen tulivat siivoamaan - oma-aloitteisesti.

No enköhän mä selviä. Kalusteet vien kuitenkin kohtapuolin varastoon - kunhan saan siistittyä ne. Mut ei se ole kiva tuhkat laatoituksellakaan - varsinkaan kun ei itse polta. Mun vieraat laittaa tumppinsa roskikseen. Tai siis purkkiin... no tuhkista en tiedä (muttei ainakaan kalusteille). Eikä meillä käyvistä oikein tupakoi kuin tyttöjen isä.