Aamulla olin hammaslääkärissä. Tilasin ajan pari viikkoa sitten kun paikka lohkesi.

Hammaslääkärin tuolissa istuessa selvisi, että tilanne on pahempi kuin odotin... Lääkäri (ei suomalaissyntyinen) kysyy: pois vai juurenhoito... no valitsin juurihoidon - nimittäin ko hampaan vierestä on jo poistettu aiemmin yksi (varsinainen murheenkryyni sekin - sitä paikkailtiin varmaan nelisen kertaa kunnes ottivat pois - silloin olisin itse halunnut poistattaa sen jo ehkä toisen paikkauskerran jälkeen mutta eivät silloin sitä suostuneet tekemään). NO asian tiimoilta joutuu sitten käymään hammaslääkärissä muutaman kerran.

Tulin sitten hieman myöhässä töihin. Pomo oli jo laittanut spostiin kaksi kertaa viestin että pitäisi mennä hänen juttusilleen (ei muistanut että mulla oli toi lekuri). No mä arvasin kyllä että asia koskee työnjatkoa, tosin olen odottanut ettei jatku. No asia on ihan päinvastoin. Minut vakinaistetaan. Elikkä tiedossa on tänä kesänä kesälomakin (tosin en taida saada kaikkia kerralla - mutta ajattelin jos saisin pitää kesäkuussa kolmisen viikkoa ja elokuussa vaikka viikon ennen tyttöjen koulun alkua.

Sitten soittelin Kelalle et tulot tulevat jatkumaan ennallaan... pitää sinne sitten taas toimittaa kai palkkatodistus ja työsopimuskin. Nythän olivat jo tehneet asumistuen tarkistuksen sillä perusteella että mulla loppuu työt 28.2 ja olisin päivärahoilla sen jälkeen. Luultavasti siinä nyt käy niin, että maksan osan takaisin myöhemmin (mulle käy mieluummin niin kuin et maksaisin nyt koko  vuokran - kun on nyt näitä ylimääräisiä menoja jatkuvasti esim. eilen taisi pesukone sanoa sopimuksensa irti - ainakin jätti vaatteet lillumaan pesuaineveteen).

Nyt pitää sitten totutella uuteen statukseen - vakituinen työ - ainakin toistaiseksi. Eipä olekaan ollut ns. Toistaiseksi-työsopimusta ollut lähes 20 vuoteen (kun olin Motorestissa töissä ja sieltä lähdin vapaaehtoisesti opiskelemaan)