Siis ensimmäinen yllätys oli ilmoitus postipaketista - tilasin ko tuotteet muistaakseni viikonloppuna. Toinen oli verenpainelääkkeen alentunut hinta siitä kun viimeksi syksyllä ostin - varsinainen hinta oli euron verran halvempi mutta maksettava osuus nelisen euroa vähemmän... Ja sitten tulin kotiin - katsoin postin. Kelalta tuli päätös asumistuesta 1.3 alkaen - vein nimittäin paperit vuositarkastusta varten viime torstaina! Enpä muista milloin olisi ollut noin nopeaa toimintaa - silloin ehkä kun vuosia sitten itse olin vähän aikaa Kelalla töissä ja maksettiin käteisenä mm. työttömyyskorvauksia... joskus 90-luvun alussa.

No joka tapauksessa asumistukea on korotettu - johtuen siitä että ainakin tämän hetkisen tiedon mukaan työt loppuu kuun vaihteessa ja sitten olen työttömyyskorvauksilla (liiton kylläkin). Jos työt jatkuu, niin luvassa on luultavasti liian asumistuen perintä.

Viime vuonna kävi niin, että kun olin toimittanut tiedot Kelalle ja sain päätöksen, niin aloitin nämä työt sen jälkeen... niinpä sain liikaa asumistukea - makselin niitä sitten kesällä - onneksi pystyi maksamaan pienemmissä erissä. Mutta katsotaan miten muijan käy.

Mutta joka tapauksessa olen äimistynyt nopeasta asumistukipäätöksestä. Olin jo pelännyt, että jos työt loppuu eikä tietoa koska päivärahat saa maksuun - niin miten sitä vuokran maksaa. Tavallaan tuo ns murehtiminen ei kuulu mun luonteeseen, mutta kyllä sitä perheen pääasiallisena elättäjänä vähän välillä mietityttää. Nyt kun on taas vuoden verran tottunut säännölliseen kokopäivätyön kuukausipalkkaan. Kyllä siinä senttejä saa venytellä... eikä sitä ole pahemmin jäänyt säästöön. Niinhän se aina on, kun on vähemmän rahaa, niin jätetään ostamatta ja kun sitä rahaa tulee, niin ostetaan ne mitä on pitänyt ostaa...

No nyt tämän vuoden puolella lasten isä on onneksi  pystynyt kustantamaan lapsilleen liikuntavälineitä (molemmille uudet luistimet ja toiselle sukset - viime vuonna minä ostin ainakin sukset toiselle). Nyt ollut puhetta, kun minä hankin lapsille uudet sängyt, hän ostaa patjat...