- että joku vielä käy lueskelemassakin näitä sivuja. Vaikkakin olen ollut aika laiska päivittelemään viime aikoina. On jotenkin tuo elämä vienyt mennessään - kaikkea ei ehdi vaikka kuinka tahtoisi.

Meillä on nyt valokuvailtu enemmänkin. Tytötkin ovat kameroineen näppäilemässä kuvia jatkuvasti - äidistäänkin joka ei kuviin tahtoisi (mieluummin vaan olisin siellä toisessa päässä eli kuvailemassa).  Mielelläni kyllä tyttöjäni kuvailen - ja kaikenmoista muutakin. Kävin äsken testailemassa hämäräkuvausta vaikkei siellä kovin pimeää olekaan - hieman sateisen ja tummansävyistä vaan. Samalla otin keinusta pehmusteet sisälle etteivät kastu taikka kostu.

Tämä viikko on sitten lapsilla viimeinen kouluviikko. Sitten pääsevät lomalle. Mulla vielä kolmisen viikkoa kärvisteltävänä. No tänään aamulla en meinannut päästä normaalin työn touhuun ollenkaan. Ensin meillä oli pienryhmäpalaveri (ollaan menossa taasen pk-seudulle torstaina esittämään mitä ollaan saatu aikaan). Mulla oli kone mukana joten sitä sitten paikalleen laittamaan - ja eikös tullut yksi päivitys eli taas odottelin ja restarttasin konetta... no onneksi meitä oli tarpeeksi eikä ollut mikään kiire päivä.

Kotiin päästiin lähtemään ihan normaaliaikaan nk nykyään yleensä päästäänkin. Sit kävin "heittämässä" kirjastoon yhden Fengshui -kirjan, joka piti tänään ehdottomasti palauttaa. Siinä matkalla törmäsin entiseen yläasteajan luokkakaveriin eli kuulumiset vaihdettiin. Kävin myös Anttilassa katsomassa kamerakoteloa - olis siellä tohon sopiva mut n.30 tuntuu aika isolta summalta. Tällä viikolla ainakin.

Nimittäin Mimiä käytin kitaratunnilla (20€), sitten Jossulle vitonen open lahjaan, käväisin kaupasta maitoa ja juustoa ostamassa, huomenna Jossun pianotunti (15€) ja keskiviikkona hän tarttee ruokarahaa mukaan luokkaretkelle parikymppiä. Noin ne rahat hupenee... ja kaikkein eniten tässä ottaa kupoliin se, että oikeastaan ollaan sovittu että tyttöjen isä maksaisi nuo soittotunnit - hän ne alunperin on heille järkännytkin. Mut näin tässä yleensä käy, silloin tällöin maksaa tunnin pari ja mä sitten loput, kun kerran on tunnit sovittu. Sama juttu aikoinaan ratsastustuntien kanssa. Onneksi tytöt halusivat sitten pitää niissä taukoa - en mä sitä ettei olis hyvä harrastaa. Mutta en mä mikään Kroisos ole - tavallinen konttorirotta vaan. Aika tyyristä on maksella kolmen ihmisen menoja yhden tuloilla.

Mutta en mä halua valittaa. Olen kuitenkin pystynyt maksamaan kaiken tarvittavan - ainakin tähän asti. Asutaan ihan kivassa rauhallisessa vuokra-asunnossa, joka päivä saadaan ruokaa ym. Nytkin on lohikiusaus uunissa huomiseksi - kokeilen tomaattimarinoituja lohisuikaleita kiusaukseen - ja nesteenä kolmen juuston kermaa -halusin vähän vaihtelua pelkkään loheen. Tytöt on tottuneet mun kokeilevaan keittiööni. Maistavatkin kaikkea mitä uunista ulos tulee.

Tänään olen vähän suunnitellut et jos kesällä tehtäis pieni reissu vaikkapa Tallinnaan. Tai sitten Tukholmassa voitais käväistä vaikkapa silloin elokuussa. No sen näkee sitten. En halua kovin valmiiksi asioita suunnitella.  Pitää jättää muutoksille tilaa myös.