Mitähän sitä on vuoden aikana saanut aikaan ja mitä muistoja on jäänyt elämän varrelta muisteltavaksi. Ainakin ensimmäisen kerran elämässäni olin kipsattuna - koko kesä meni sairaslomalla - äh - olihan mulla kuukauden kesälomakin siinä. Kesä oli kyllä kuuma - vähempikin olis mulle riittänyt.

Mutta nyt elämä on aika tasaista - säännölliset tulot ja säännöllinen työaika ja lomatkin. Eipä tuo niin ihmeellistä ole. Mutta helpottaa talouden suunnittelua. Kun kuitenkin on kaksi lasta joista pitää huolehtia.

Olen taas miettinyt jos rupeaisi todenteolla taas seuraamaan rahankäyttöään - olen tässä pitänyt reilun vuoden tauon. Sitä ennen seurailin silleen epäsäännöllisesti sillointällöin - silloin ongelmana oli se, että tulotkin olivat epäsäännöllisiä. Silloin kun tuli rahaa niin sitä meni ja päinvastoin. Nyt mulla on lähes kaksi vuotta ollut ns. säännölliset tulot - vaikkakin toistaiseksi -työsuhde vajaan vuoden - mutta samassa työpaikassa koko ajan. Yleensä aina vuoden vaihteessa tuntui olevan rahat aika vähissä - eipä sitä nytkään paljoa ole, mutta tiedän että pärjään... ei ole tili mennyt aikoihin miinukselle. (Ei se mennyt ennenkään kuin pikkasen eli ei mitään suuria ylityksiä...)