Tänään töissä sellainen tavallisen tylsä päivä - no joo - pomo soitteli ihan viime tingassa (ei siis mulle) ja järjesti viime hetken hommia jokaiselle. Siitäköhän johtui, että unohdin kännykän työmaalle (kun ei saanut rauhassa valmistautua työpäivän lopettamiseen) - jäi  papereiden alle. Pakkohan se sieltä oli hakea.

Jossun kanssa käytiin kaupungilla - hän halusi ostaa helmiä: teki koruja serkkutytölle ja pianonsoitonopettajalleen joululahjaksi. Kivannäköisiä niistä tuli. Mut eipä hän sitten malttanut kunnolla keskittyä englannin sanoihin.

Olis vihdoinkin tullut yks postipaketti - mut huomasin vasta kun tultiin kotiin, että postin ilmoitus oli tullut (suurin osa mun posteista oli livahtanut Jossun piirustuspussiin). No täytynee huomenna käydä hakemassa - postissa on varmaan hirmu jonot. Mutta siellä paketissa on mummun farkut jotka tilattiin jo marraskuussa (niin ainakin pitäisi olla).

Tilailin tänään tytöille pari kirjaa. Ei ne heidän toivekirjojaan ole, mutta ajattelin, että saattaisivat tykätä niistäkin (no Mimi on sen tyytyväisempi mitä enemmän saa kirjoja).

En oikein tiedä - uskoako vai ei - siis exän juttuja. Et onko hoitanut asian vai ei. Ainakin sanoo hoitaneensa - mutta niin on sanonut ennenkin. Eipä tuo ollut hirmu vakuuttava tänään - ensimmäisenä rupesi naputtamaan et miks sie aina heti huudat hänelle. Sain hänet sitten ymmärtämään mun näkökannan ettei se minulle ole kovin kiva saada maksukehotusposteja kun hän ei hoida asioitaan... Kyllä se taisi ymmärtää. Sanoin et tällä hetkellä mulle riittää se, että hoitaa sen jutun ettei mun tartte siitä ottaa paineita - niitä on ilmankin ihan riittävästi,

Olen nyt melkein päätynyt siihen ratkaisuun, etten osta nyt vielä uutta telkkaria - vaikka tuo vanha alkaakin olla aika vanha... Ja olen tytöillekin asiasta sanonut. Jos ne halpenis vielä - eiköhän me vielä pärjätä tuolla vanhalla jonkin aikaa.

Huomenna on palkkapäivä. Taas tietää miksi töitä tekee... Koskahan muuten tulee asumistuen tarkistusilmoitus. Mulla tulee luultavasti jonkin verran tuki pienemään - hieman on palkka noussut syksyn aikana (ei liikaa et välitarkastusta joutuisi tekemään) ja laskurilla kattelin et vaikka vuokrakin nousi niin luultavasti tuen määrä laskee kuitenkin eli tulen itse maksamaan enemmän jatkossa. Mutta pakkohan sitä on ihmisen asua jossain. Sitten vuokran päälle muut kulut niin eipä sitä rahaa yleensä jää säästöön - no laskut olen saanut maksettua, kaipa siitä pitää olla tyytyväinen, että on saanut maksettua ja lapset ruokittua/vaatetettua.

Mutta nyt taidan kyllä lähteä tästä höpisemästä - nukkumaan