Eipä tullut kummemmin juhlittua. Aatto oltiin kaverin luona. Siellä naposteltiin ja pelailtiin sekä kuunneltiin musiikkia. Kotiin jo kymmeneltä rättiväsyneenä - olihan työpäivä takana.

Vapunaamuna heräilin ennen kahdeksaa kahvia juomaan ja munkkitaikinaa vääntämään. Tein siis munkkeja ja ihan hyviä niistä tuli. Montaa ei jäänyt seuraavaan päivään. Päivä kuluikin sitten seurustelun merkeissä. Vieraita siis oli iltapäivästä iltaan. Mukavaa sekin. Melko ajoissa nukkumaan (euroviisujen esikatselujen jälkeen) - työpäivä taas edessä.

Tänä aamuna en millään meinannut tajuta että on perjantai ja on työpäivä. Ihmettelin vaan et mikä tuo ääni on kun herätys alkoi kuulumaan. En meinannut töissäkään tajuta mikä päivä on - kummasti se vapaa keskellä viikkoa sekoittaa. Tänään meni muuten ylitöiksi - omat järjestelmät petti. No saatiin toimimaan mut tosiaan viiden jälkeen vasta kotiin.

Kiva uutinen tuli kirjeen muodossa. Päästään tuetulle lomalle kesällä - kerta se on ensimmäinenkin. Ekan kerran sellaista hainkin. Kiva tunne et on jotain lomasuunnitelmia jotka on varmasti toteutumassa. Yleensä ne suunnitelmat tuppaa muuttumaan (rahatilanteen ja muidenkin asioiden takia). Viikoksi valmiin ruokapöydän ääreen - mikäs sen hauskempaa. Ei tartte munkaan olla lieden ääressä. Pidän kesä-heinäkuun vaihteessa kolme viikkoa ja sitten loput elokuussa ennen koulujen alkua.

Tulinpa sitten tilanneeksi kannettavan - mitä olenkin jos aika pitkään suunnitellut. Nyt vaikutti olevan sellainen tarjous että kannatti. Mun ymmärryksen mukaan laatu ja hinta kohtasivat sopivasti. Kyse ei tietenkään ole viimeisimmästä mallista - rahat ei riitä mutta luulen et meiän tarpeisiin sopii kyllä. Olin jo kyllä ajatellut että en nyt ostaisi, mutta... saan toki mieltäni muuttaa. En tiedä onko se taloudellisesti viisasta. Ehkä tultais tällä vanhallakin toimeen... Mutta tosiaankin olen sitä harkinnut eli ei ole hetken mielijohde.

Mä muuten sain pyöräni takaisin. Ostin siis tytölle uuden. Sitten yritin pumpata ilmaa pyörääni. Ihmeissäni olin kun ei meinannut onnistua. Mulla sellainen pumppu jolla voi laittaa ilmaa kaikenlaisiin venttiileihin kunhan vaihtaa pumpun päätä. Vaarin kanssa käytiin tsekkaamassa. Yllätys, yllätys mun pyörässä on erilainen venttiili takapyörässä kuin etupyörässä - huollossa vaihtaneet kun uuden kumin tai pyörän laittoi viime vuonna - ei vaan vaivautunut asiasta mulle mainitsemaan.

Toinen yllätys eilen. Olen tässä viikon parin verran ihmetellyt kukkapenkkiäni et kun sieltä on vaikuttanut nousevan narsisseja enkä millään muista niitä istuttaneeni.  Eilen asia selvisi. Kaveri oli käynyt istuttamassa niitä viime syksynä. Todellinen yllätys oli.