Olin kotipuolessa mummua ja vaaria auttelemassa. Eilen saunottiin tai siis tää meni niin että ensin autoin mummua saunassa - ja sitten vaaria. Vaarihan ei lauteille nyt voikaan mennä, mutta tarvitsee apua taannoin murtuneen jalkansa takia. Tunnin verran meni autteluissa ja sitten ite saunomaan.

Kyllä mä siellä muutakin tein - siis kaupassa kävin ja jouduin vielä uudelleen lähtemään naapurikuntaan (kotikylässä menee kauppa la:na aiemmin kiinni) kun unohdin ostaa jotain ja ainahan sitä jotain puutetta on. Imuroin lattiat, keittelin mehukeittoa, vein linnuille ruokaa, kirjoittelin joulukortit... kaikkea pientä.

Kyllähän vaari pystyy kaikenmoista tekemään eikä mielellään :) päästä ketään keittiöönsä. Kun ei kuulemma löydä tavaroita muiden jäljiltä. Mutta tein minä ruuan tänään.

Mulla olis ollut yksi kokous tänään mutta jätin väliin - olis tullut kiire lähtö. Laitoin jo perjantaina viestiä et tuskin pääsen.

Tytöt ovat nyt pikkujouluissa serkkujensa luona. Kohta pitäis lähteä hakemaan (sisko haki heidät). Pesukone tuolla pesee - ajattelin laittaa ne ensin narulle. Ja jos laittaisi vielä toisen koneellisen (Pitäis vissiin opettaa tytöille tuo pesukoneen käyttö). Isänsä oli sitten yötä täällä heidän kanssaan kun minä olin siellä mummolassa. Illalla Jossu soitti ja kerroin et meinataan kohta syödä vaarin tekemään pizzaa - siihen tyttö sanoi että "epistä" - tykkää nimittäin vaarin tekeleistä (hyviä ne onkin).