$ oli pieni episodi, joka palautui mieleeni kun sitä lueskelin eilen. Tai olen mä sitä muistellut  kaukaisena mielikuvana

- Yhtenä iltana olin jäänyt yksin meiän kantapaikkaan - sisko oli jo lähtenyt jonkun kaa. Sieltä lähdimme muualle valkoviiniä juomaan ja pussailemaan - ja hetken mielijohteesta hyppäsimme junaan joskus yöllä -  ja ajoimme lähikaupunkiin. (Olis pitänyt kotia lähteä eikä hän antanut mun lähteä eikä heille voinut mennä kun oli mummu ja täti vierailulla. Mökkiäkään ei saatu kaupungin leirintäalueelta yms) joten lähdimme siis sinne ja vietimme siellä hauskan päivän jutellen mm. vanhojen mummujen kanssa jotka olivat sitä mieltä et oltaisiin hyvä pari (kun oltiin niin avoimia toisillemme) - junalla taas takas "Junalla tulee halvemmaksi", naurettiin...

Se oli sellainen pieni viaton juttu (en enää siihen aikaan ollut välttämättä niin viaton, hyvällä muistelen - ei kaikkien kanssa tarvitse sähläillä sen enempää. Kehtaa vielä aikuisenakin kertoa...

Tapasi $:n vielä toistekin pari kertaa. Nukuttiin yö yhdessä - kiltisti - mun kaverin luona. Juteltiin, pidettiin kädestä. Katseltiin toisiamme aivan kuin olimme tienneet mitä kumpikin ajatteli tai jotain sellaista. Hän sitten lähetti mulle opiskelupaikkakunnalle kortin - jossa oli allekirjoituksena vain $ - eli se siitä. Paitsi, että muistin hänet kyllä pitkään...

mutta muutaman runontapaisen se mut sai kirjoittamaan, joka ei ole ollut mun tapaista.

Muistan nuo hetket
elokuun 
jotka seurassa vietin.
Olin onnellinen... 

Sataa...
Me istumme suojassa
purkkaa vaatteissamme.
Ei sen väliä.
On vain tämä hetki.
Suutelemme 
ajan pois,
ajan jolloin emme 
toisiamme tunteneet
tietäen että
tämä yö on meille 
ainoa...

xxx

Sinä nukut
minä valvon
katselen kasvojasi
jotka lepäävät sylissäni 
toivoen
että tämä hetki kestäisi...
Nyt ei minulla
ole muuta jäljellä
kuin muistot.

xxx

Nauravat silmäsi
hymykuoppasi
Tapasi puhua...
Ne saavat minut
hyvälle tuulelle
Toivon ettei minun
olisi tarvinnut
lähteä luotasi pois

xxx
Olet samanlainen kuin
minä itse.
Haluat olla vapaa
Ei sitoutumuksia,
ei yhteistä tulevaisuutta
Pidetään hauskaa
silloin kun nähdään
Hetken aikaa...

 

XXXXX
 
no joo - tämä osoittanee että minäkin olen ollut nuori ja hupsu
Olen todella viihtynyt lukiessani noita vanhoja päiväkirjojani - ja ajattelin joitain juttuja kirjoitella ylös - nimittäin edelleen suunnittelen hävittäväni ne kunhan olen lukenut tarpeeksi (eläkkeellä?)