Jossu tulee tänään kotiin mummolasta eikä Mimilläkään ole montaa päivää riparia jäljellä.

Minä olen haahuillut täällä kotosalla ja kaupungilla. Eilen löysin itselleni vaatteet - omanväriseni (akvarellimaisen oloinen kuosi - väreinä vihreää, sinistä ja keltaista). Kävin myös mummun puolesta ostamassa tytölle ristin. Toivottavasti kelpaa mummulle sekä tytölle myös.

Paljon on vielä tekemättä, mutta on sitä tehtykin. Ostin eilen pöytiin vaaleanpunaiset  paperinarutabletit ja sitten vähän muokkasin niitä käyttämällä tekokukkasia ja perhosia. Tulos on tälläinen:

748045.jpg

Perhoset on erivärisiä (Tiimarista löysin): keltaisia, vihreitä ja vaal.punaisia. Tein noi ikäänkuin kukka-asetelmien tilalle - ei kerkeä niitä väsäämään enää lauantaina saati sitten su-aamuna, tekemistä riittänee muutenkin. Juhlapöytään tulee kyllä mummulasta vaaleanpunaisia kukkia. Muuten en ole vielä kerinnyt leipomuksia tekemään - eilen meinasin kyl tehdä korvapuusteja (Mimi halusi), mutta unohdin ostaa aineksia.

Työjärjestys sunnuntaiaamuna tämän hetkisen suunnitelman mukaan: minä, Jossu ja siskoni lähdetään juhlapaikalle aamuvarhain viemään tavarat ja tarjottavat - ja toivotaan että edellisen illan juhlijat ovat siivonneet jälkensä. Mun kaveri tulee laittamaan Mimin hiukset (kokeillaan la:na et miten onnistuis), tytön isä vie tytön klo 9:ksi kirkolle. Itse yritetään sinne heti puolen kieppeillä.

Tytön toiset kummit kerkeävät kuitenkin kirkkoon ja täti tulee siunaamaan kummityttönsä alttarilla.

Mittailin eilen aamulla verenpainetta - ja oli ihan ok. Vaikka luulis et vaikuttais... tai sitten mä olen parhaimmillani pienessä paineessa.

Tiistaina kävin siis tyttöä katsomassa leirillä. Ihan hyvin siellä on mennyt. Mimihän on soitellut mulle joka ilta (ja siskolleen myös) ja kertoillut päivän kuulumisia.