Tai tähän tapaan Jossu muistaakseni kesällä mietti. Siis, että onko vanhuksilla oikeus sanoa mitä tahansa vain siksi että ovat vanhoja. Olivat kesällä toisessa mummolassaan ja siellä sitten kuulivat huomauttelua hiusten pituudesta ym. Kyllä täytyy sanoa että itseänikin hieman harmitti kun mullekin niistä hiuksista sanoivat... että tytöillä liian pitkät hiukset eikä he tykkää - puolileikillään ukki sanoi, että ei tartte tulla kylään ennen kuin hiukset on lyhyet - ja Jossu sanoi sitten että ei tulla. Sitten kyllä hieman peruivat - mutta tähän tyyliin ettei nyt tuosta tartte... Jossu sanoi mulle myöhemmin että vaarilla sentään on huumorintajua kun sanoin hänelle et vaarikin sanoo välillä jotain (siis minun isäni)...

Mimi sanoi tässä viikolla ettei hän haluisi lähteä sinne toiseen mummolaan ollenkaan. Sanoin kyllä et kyllä teiän isän kanssa pitää joskus mennä (mutta itse olen kyllä päättänyt että enää heidän ei tartte sinne jäädä keskenään - eivät enää jaksa näitä tyttöjen touhua... sen huomasin viime kesänä)

Itselleni tuli jotenkin viime kesänä tunne siellä, että en ole enää tervetullut - ja jotenkin tunne sai vahvistusta kun tänään tuli joulukortti eikä se ollut osoitettu kuin tytöille. Tavallaan ihmettelen - olen kuitenkin heidät tuntenut lähes 20 vuotta - viimeiset reilu viisi vuotta olen ollut erossa pojastaan - ja tähän asti olen luullut että välit on ihan ok. Ja niin ovat minusta olleetkin - viime kesään asti. Mutta eipä miun sinne tartte enää mennä. Isänsä saa hoitaa (tosin ei hänkään sinne ole oikein mielellään aina ole menossa). Ensi kesänä on kylläkin Mimin rippijuhlat ja sinne tietysti kutsutaan isänkin puoleinen suku.

Vanhoja ihmisiä täytyy ymmärtää... joo. Tämän "purkauksen" saa sitten jättää omaan arvoonsa. Kunhan vaan kirjoittelin pois mielestä...