Kamala huomata että käytettävissä olevat rahat alkaa olla aika vähissä. Nyt toivottavasti olen saanut maksettua "tärkeimmät" maksut - tai kaikkihan on tietenkin tärkeitä. Eipä sinne paljoa jäänyt tuhlattavaa... Ja kun kulunutta kuukautta katsoo taaksepäin niin eipä siellä paljoa sellaista ns. turhaa ollutkaan. No joo ehkä ne kasvo ym. voiteet olisi voinut jättää ostamatta

Olen yrittänyt omaa talouttani pitää kurissa - vuosien varrella - kaikennäköisillä kirjanpidoilla yms. Nyt olen jonkun aikaa antanut olla. Eikä tilanne oikeastaan ole muuttunut sen enempää... rahaa tulee ja rahat menee...

No nyt tällä hetkellä mun taloudesta vie isoimman osan vuokra. Siihen en ole ruvennut, että maksaisin "etukäteen" eli kun mun palkka tulee kuun puolivälissä ja vuokra on maksettava kuun alussa... Tähän asti ainakin olen vuokrani pystynyt maksamaan.

Tänään just siirsin vakuutusmaksujen eräpäiviä. Nekin olleet aina kuun alussa - ja kun tili tulee kuun puolivälissä (ja aina tulee niitä yllättäviä menoja ) - tosin ensi kuussa on tiedossa niiden lisäksi myös aika iso sähkölasku...mutta päivä kerrallaan - kaikesta olen selvinnyt. Paremmin mielestäni nykyään kun itse saan päättää rahankäytöstä eli ei ole sitä toista siinä (jolla aina välillä erilaiset intressit et mikä lasku on pakko maksaa ja mikä ei...). On mulla kuitenkin pieni varatili, johon yritän laittaa vähän aina säästöön (n. 5% tuloista) ja yhtä säännöllisesti joudun sieltä "lainaamaan". Mut tavallaan kuitenkin on jonkinlainen turva et ei ihan "puilla paljailla" ole   - ja olen mie ollut pahemmassakin tilanteessa joskus...